Bienvenue en France

31 juli 2010

God wat vliegt de tijd, onze laatste update stamt alweer van 27 juli, de rustdag in Geraardsbergen. Op dag 4 zouden we gaan afdalen richting La Douche France en zo geschiedde. Onderweg sloeg het noodlot toe, onze navigator Ralf kwam ongelukkig in aanvaring met een Wallonische Biels in de weg. Voor hem rest nu vooral bedrust in Nederland en wij hopen op een spoedig herstel en aansluiting bij de groep. Ralf vanaf deze plaats nogmaals beterschap!! Die dag moest er wel doorgefietst worden en werden we voor de eerste maal getrakteerd op een zomerse hoosbui. Compleet doorweekt kronkelde het peloton door het Wallonische landschap en sloeg haar kampement op. Het douchen kostte 1,20 EUR maar dan was die wel, bij benadering, warm te noemen.  De volgende morgen vertrok het peloton door het heuvelachtige landschap richting de volgende camping. Via snelwegen, N-wegen, onverharde wegen en franse fietspaden (niet te verwarren met strak geasfalteerde Nederlandse fietspaden) bewogen we ons richting de volgende rustplaats. Onderweg genoten we van de vele kerken, kathedralen, basilieken en christelijke gebouwen langs de route. Vlak voor de camping, het moment dat iedereen in het rood rijdt, volgde er nog een fijne klim. De durfallen vlogen deze laatste klim op in de jacht op de etappezege. Jan Willem trok uiteindelijk aan het langste eind, maar goed zijn fiets gaat dan ook praktisch vanzelf.

De dag erna, J'aime Paris. De bakermat van het wielrennen, de stad van de liefde, de culturele capitool van de wereld, stad van mode, stad van bourgondisch leven en voor een dag, stad van Tour D'Huesca. Het peloton fietste, zij het een miniem stuk, lichtelijk om. Door deze omweg van circa 50km hebben we zowel het Louvre, de Notre Dame, De Bastille als wel de Eiffeltoren gezien vanaf het stalen ros. Onder de Eiffeltoren stond onze overheerlijke lunch klaar. Waar de meeste touristen drukker waren met fotograferen van de tourdeelnemers dan van de Eiffeltoren, genoten de renners zichtbaar van hun welverdiende lunch. Na een leuke knorren foto onder de Eiffeltoren zou Dominique ons de stad veilig uitleiden. De stad die na ons bezoek nooit meer het zelfde zou zijn. Na een lange middag en vooravond fietsen bereikten we de camping waar we onze rustdag zouden vieren. Hoewel de camping pretendeert vlakbij Parijs te liggen vraagt het toch een reis van 60 min om in het centrum te komen. Hetgeen het peloton niet belette gister in grote getalen richting de stad te gaan. De een koos voor shoppen, de ander voor cultuur, waar een derde werkte aan de tan op de camping. Fietsen werden gemaakt, schoongemaakt en bewonderd zodat iedereen vandaag weer sharp staat voor de stad. Op moment van schrijven wordt het kampement afgebroken, wachten er 50 franse stokbroden op de hongerige renners en vertrekken we richting Orleans. Op ons wacht nu een 3 daags fietstraject van elk schoon 100km of meer, op weg naar het Franse Tours. Bekend om zijn ringweg en wegrestaurants voor diegene die op weg is naar Bordeaux dan wel Frankrijk. Wij genieten ervan. Mogen we dat zeggen? Ja dat mogen we zeggen. Vanuit een medium warm Frankrijk groeten wij u

Au revoir et bon voyage!

1. Lizanne:
    31 juli 2010
    Mensen!!! Wat een ramp voor Ralf!! Echt heel zuur, hopelijk knap je snel op!

Maaar jullie zijn echt super goed op weg!! Puppy blijf vooral leuke verhaaltjes schrijven :) en heeeeeel veel plezier en succes nog voor iedereen!

Liefs, Lizanne
  2. Vie:
    Hi fietskoning(inn)en!!
    Jullie gaan erg lekker volgens mij! ;-) Ralf voor jou heel veel beterschap, wat balen zeg! :(
    Allemaal nog veel plezier en succes met fietsen! En niet vallen,he?!

X Viola
  3. Maddie de Rijke:
    31 juli 2010
    Wat een schitterende onderneming! Wat hebben jullie dit goed georganiseerd!
    We kijken ook erg uit naar jullie foto's.
    Heel veel succes voor de 2e week gewenst en wat minder regen he?
    LIsanne, we denken aan je, zijn reuze trots op je en we duimen dat je knie het houdt...veel plezier.xxx
  4. El Vis:
    31 juli 2010
    jullie voelen jullie duidelijk als een vis in het water. Beterschap voor Ralf. Ik hoop wel dat jullie de weg kunnen vinden zonder navigator. Hoe ziet het klassement er uit?
    veel succes
  5. Ellen en Huub:
    31 juli 2010
    Laurentianen, wat een geweldige opening. Enkele Laurentiaanse kwartiertjes meer zal jullie niet schaden. De uitdaging lijkt jullie op het lijf geschreven. Geniet en alle succes met natuurlijk ook een voorspoedig herstel en snelle terugkeer in het peleton van Ralf. Speciale groeten aan Katja.
  6. Godelieve en Helger:
    31 juli 2010
    Wat genieten wij iedere keer weer van jullie reisverslag en zijn natuurlijk super trots op jullie prestaties. Wij wensen jullie een geweldige tour en blijven jullie volgen! Lieve groet en speciaal voor Karlijn een dikke kus
  7. Paul en Marianne:
    31 juli 2010
    Wat een super rendez-vous met Sanne en alle anderen onder de Eifeltoren. Een wel erg lang uitgestelde lunch werd in no time genuttigd en daarna weer op de fiets naar de camping. Inderdaad: de stad zal nooit meer hetzelfde zijn. Wat een prestatie! Wat zijn we trots op jullie allemaal. Hou vol, Huesca wacht!
  8. Hetty:
    Hey Sjanil en Irene,
    Toffe doorzetters zijn jullie.
    Prachtig reisverslag.
    Duim omhoog voor allemaal.
    Hartelijke groetjes.
  9. Valentine:
    1 augustus 2010
    Superleuk om te lezen! Jullie zijn echt goed bezig! Karly ben trots op je! Heel veel succes & plezier nog en natuurlijk veel beterschap voor ralf en bartje..
  10. dyaran en chara:
    ook hoi van ons
  11. Celine en Roderick:
    1 augustus 2010
    Hoi allemaal, superleuk om de verhalen te lezen!! Houden jullie het nog een beetje vol?
    Veel succes allemaal en knuffels voor Martijn en Laura!!!
  12. Theo Stikkers:
    1 augustus 2010
    Het was geweldig jullie te zien in Orleans. Prachtig gezicht langs de franse wegen. Heel jammer voor de twee pechvogels. Bart is weer veilig thuis en wij ook. Heel veel succes met het vervolg. Theo en Eline
  13. Willem en Mieke van Aalten:
    1 augustus 2010
    Het was leuk om jullie te zien aankomen in en vertrekken uit Breda.
    De reisverslagen zijn leuk om te lezen. Nu nog wat foto's. Heel veel succes met de verdere tour. Jullie zijn kanjers, helemaal super.Groetjes speciaal aan Bram van Willem en Mieke
  14. petra:
    1 augustus 2010
    We leven met jullie mee, hou vol en geniet van alles. Groetjes aan allen en speciaal aan Sjanil en Irene
    Petra en Nersing
  15. Lotje:
    Wat een vet verhaal!
    Jullie dachten wat extra spanning en sensatie op te zoeken door op de fiets door Parijs te gaan, respect!
    Succes met de spierpijn!
    Kus speciaal voor Tam,
    Lotje
  16. Gijs:
    Hey fietsers!
    Super dat jullie zo'n tocht ondernemen. Het klinkt best wel episch! Straks lopen er allemaal afgetrainde atleten op de soos rond. Nog veel succes met het komende stuk, vooral voor Karlijn. En veel plezier in España!
  17. Huib Visker:
    3 augustus 2010
    We hebben genoten van jullie aankomst op de camping onder Parijs. Wij hopen dat de bubbeltjes jullie hebben gesmaakt. Geweldig hoe jullie alles hebben geregeld. Rustdagen zijn er om te relaxen, zoals in Parijs. Nu na wederom drie fietsdagen weer een rustdag met zwembad!! Op naar de vierdaagse, afzien en dan de zee. Veel plezier en be carefull out there.
    Huib Visker, Jacqueline den Draak, Daan en Jasmijn
  18. Daan Veer:
    He fietsers,
    Na met jullie de "Tour de Grand Depart" meegefietst te hebben toch wel leuk om te lezen hoe het jullie vergaat. Vooral de foto's spreken boekdelen... haha
    Veel succes in ieder geval en hoop voordat jullie de bergen induiken nog een verhaal te lezen. Succes allemaal!
  19. iris en joep:
    4 augustus 2010
    Wat een geweldige prestatie! Erg leuk om de reisverslagen te lezen.
    Wat zij jullie toch KEIEN!

Voor nu en de komende dagen heel veel succes.
    Let goed op allerlei opstakels, vooral op de weg.

Veel succes voor julie allemaal en Sammy voor jou in het bijzonder.

Iris en Joep en Lex
  20. yoke en de mannen:
    4 augustus 2010
    Dit is wel even iets anders dan kilometervretend over de franse tolwegen zoefen. Geweldig wat jullie doen. Leuk om de verslagen te lezen, ik kijk uit naar het volgende verhaal.
    Voor iedereen: zet hem op! En voor Jasmijn een dikke knuffel
    Yoke en de mannen
  21. Huib Visker:
    4 augustus 2010
    Van ons bezoek aan de groep op de camping Le Beau Village de Paris staan een aantal foto's op de volgende site:
  22. Anthony en marian:
    4 augustus 2010
    Geweldig dat jullie al halvewegen zijn. Leuk dat wij jullie in Gravenhurst(Ontario)kunnen volgen. Heel veel plezier en succes met de laatste helft.
  23. Mieke daamen:
    Beste sportievelingen,
    Genieten jullie van Soulac sur mer? Vast wel. Ik zou zo graag weer wat info en foto's willen zien.
    Verder veel succes.
  24. Mieke daamen:
    Beste Huib Visker,
    Wat enig, die foto's van Le Beau Village.
    Bedankt
  25. Jeroen en MM Mol:
    5 augustus 2010
    Bedankt voor de mooie foto's vanuit Le Beau Village; erg leuk zo'n sfeerimpressie hoe het er op de camping aan toe gaat.
    Succes met de laatste 600 km want de zwaarste ritten komen er nu heel snel aan. Veel plezier wensen we jullie en volop energie!
  26. Theo Stikkers:
    5 augustus 2010
    Er staan inmiddels ook foto's van het vertrek uit Orleans op mijn facebook pagina (Theo Stikkers).
    Succes met de wandeletappes tot Lacanau/Carcans waarna het echte werk gaat beginnen.
    Theo en Eline