Beaucoup du soleil dans La Plage

6 augustus 2010

Aan de volgers van ons tour-blog,

Het is alweer een tijdje geleden sinds er voor het laatst een post geweest is op dit blog, waarvoor excuses.. u hoeft niet meer te smsen, bellen en faxen. Er is veel gebeurd sinds ons laatste bericht vanuit Parijs.  Vanuit Parijs zijn we vertrokken richting Orleans. Een plaats die vooral bekend staat om de mooie Payage die er om heen ligt. Onderweg sloeg het noodlot wederom toe. Bart kwam ongelukkig in aanraking met het asfalt met een gebroken sleutelbeen als gevolg, dit betekende meteen de tweede grote tegenslag van deze Tour. Bart wilde wel graag nog wat foto's van de ambulance, deze zijn zeer binnenkort terug te vinden op zijn facebook. Aangekomen in Orleans werd de eerste verjaardag van deze tour gevierd van Gianne, wel om 12 uur pas natuurlijk.

Op 1 augustus vervolgde we onze reis langs de uienvelden, zonnebloemvelden, kernreactors en typisch Franse vervallen dorpen riching Tours. Tours de stad van de bekende Kathedraal, welke ook bezocht is. We blijven immers een Rooms Katholieke studenten vereniging (van origine). Op deze gezellige camping werd een taart bezorgd voor onze jarige Gianne welke gewillig werd verorbert door de hongerige renners. Op de camping volgde verder het dagelijkse avond ritueel van Klaverjassen, Toepen, slap lullen en consumeren van literatuur. Een bijzondere vermelding verdient het toiletgebouw op deze camping, waar het in de jaren '30 nog hip en vooruitstrevend was is het anno 2010 toch lichtelijk gedateerd. Erg veel tijd om bij dit euvel stil te staan biedt de tour niet, we moesten verder richting Chatelleroux.

Deze mooie camping bood, tot groot genoegen van de renners, een zwembad. Als kinderen zo blij sprintten alle renners richting het zwembad (van 15m x 8m, u begrijpt het was gezellig druk) in het zwembad werd direct de voetbal ingenomen onder de noemer: 'You go out or Ball go out', helaas dolven we het onderspit en de ball ging out. De dag er na volgde een wel verdiende rustdag aan het meer dat er niet was. Sommige verkozen Chatelleroux center en een uitgebreide lunch waar andere toch gingen voor het hangen bij het zwembad, de tour win je immers in bed. Omdat de avond er voor uitgelopen was op een spreekwoordelijke gekke avond (voor info vraag een van de dames) dook iedereen vroeg zijn bed in. De dag erna volgde de meest helse etappe tot nog toe, met windkracht 7, grijze lucht en intens veel heuvels kronkelde het peloton zuid west waarts, bij de lunch moesten helaas enkele de strijd tegen de elementen staken waar andere de laatste tientallen kilometers door fietsten (alhoewel mijnwerken en betere beschrijving zou zijn).  Op de camping aangekomen zette iedereen zijn tent op waarna de groep werd getrakeerd op een fijne regenbui. De groep vluchtte naar het hoofdgebouw waar de uitermate vriendelijke Engelse eigenaar en zijn vrouw de bardienst voor hun rekening namen. De helft had toen al heerlijk warm gedouched, de andere koud afhankelijk van het feit of je al dan niet voor Maurits zijn CV sabbotage had gedoucht. Iedereen dook vroeg zijn bed in voor de dag die we nu vandaag noemen. De jarige van vandaag, Leonie, fietste de gehele dag met fleurige kralen in haar wiel en zal straks nog getrakteerd worden op wat champagne en taart. De camping is prima, het zwembad wat koud. Iedereen zit weer in de grote kring, bespreken het 'nieuws' dat de telegraaf ons zojuist bracht, sommige bemoeien zich met het kookgebeuren waar andere zorgen dat de drank koel blijft.

Vanuit de Frans Atlantische kust doen we de hartelijke groeten aan u!

1. Jan en Riekie van Prooijen:
    Kanjers

Jammer dat Bart is uitgevallen. Is denk ik de schik van iedere ouder, de valpartijen.Zal Vincent alleen in zijn super de luxe tent moeten slapen.
    Wensen jullie nog veel sterkte met de komende kms.

Groet van Jan en Riekie van Prooijen(en nu ook Fabian, poepie bruin retour vanuit Samos)
  2. Nol en Ineke Hameleers:
    Lieve toppers,

nu hebben we er ook beelden bij. Het is inderdaad heel jammer dat Bart is uitgevallen. Toch neemt dat niet weg dat jullie al in de Medoc kunnen genieten van wijn en de geweldige golven die daar tegen de kust op denderen. We zijn onder de indruk dat jullie dat eindeloos golvende landschap helemaal doorploegd hebben. Op de foto´s kunnen we zien hoe knus het is samen, hoe leuk de campementen zijn en hoe heerlijk het eten.
    Succes allemaal, de laatste loodjes komen eraan!!

Nol en Ineke Hameleers
  3. El Vis:
    6 augustus 2010
    ook voor Bart een blijk van deelneming.
    en kneedt de benen maar, de Pyreneeën hebben zich gewapend.
    Ben trots op op de Pyreneeën
    en jullie. Heel veel succes
  4. Godelieve en Helger:
    7 augustus 2010
    Wat een pech voor jou Bart, wij wensen je veel beterschap! Leuk om wat impressies van jullie tour te zien doet ons sterk denken aan onze fietstocht (30 jaar geleden).Wij wensen jullie nog een gezellige laatste tour-week met heerlijk weer en weinig verzuurde benen, heel veel succes en lieve groet voor jullie allen.
  5. monique buys:
    lieve wielrenners

geweldig wat jullie allemaal doen!
    Het eten lijkt me heerlijk en genoeg,belangrijk om die inspanning vol te houden.
    bedwing de pyreneeen met een zucht en een lach.
    Bart,jammer voor je,sterkte! succes allemaal,monique
  6. Reinout, Marijke en Annemijn Knitel:
    7 augustus 2010
    Geweldig hoor, wat jullie allemaal presteren!
    We genieten van jullie verhalen en zeker nu met de foto's erbij. Beterschap Bart!
    De volgende uitdaging, de Pyreneeen, staat jullie nu al te wachten. We wensen jullie allemaal nog heel veel plezier en succes toe.
    Thijs, veel liefs en doe de groeten aan Cecile.
  7. Rita en Ed Renaud:
    7 augustus 2010
    Veel respect voor jullie allemaal, beterschap voor Bart. Succes in de Pyreneeen.kijk uit met afdalen! hartelijke groeten aan iedereen, vooral Irene en Sjanil.
  8. oma, Jan en Ella:
    8 augustus 2010
    Hallo Gianne wat goed wat jullie allemaal doen.
    leuk de foto"s er bij al kan ik je moeilyk vinden.
    en nu nog een zware klus de Pijreneeen.
    Heel veel suces allemaal.De groetjes van Oma.
  9. Ragnhild en Joop Hartman:
    9 augustus 2010
    Wouw, wat een prestatie!!!! Afzien hoor.
    Maar dat jullie daarnaast ook plezier hebben kun je wel zien.
    Omdat we zelf op vakantie waren hebben we jullie niet eerder kunnen volgen. Dat halen we nu in. Heel veel sterkte met de zwaarste loodjes over de Pyreneeen.
    Een speciale groet voor Eline.
  10. iris en joep:
    Jullie van

Jullie van Tour d'Huesca zijn echt het het dagelijks onderwerp van gesprek! Als ouders vertellen wij uiteraard met veel trots over het wel en wee van deze Tour. De complimenten zijn er dan ook naar.
    Wat een prachtige prestatie. Nu die enorme Pyreneeen nog!
    We duimen dat iedereen er weer gezond over heen komt.
    Be careful!
    Hartelijke groeten, speciaal voor Sam.

Iris en Joep en Lex
  11. pap en mam:
    9 augustus 2010
    Hallo Bastiaan en de rest van de gewelgige fietstour.
    Wij genieten met volle teugen van alles wat jullie presteren.We genieten van de geweldige foto's Nu nog de laaste en zwaarste dagen in Pyreeen.Wij hopen dat jullie het allemaal halen.
    De groeten voor Bas en iedereen

Joop en Truus
  12. Roel en Margarida:
    Beste en dappere fietsers,
    wij zijn aan de Spaanse kant van de Pyreneeën op vakantie en willen jullie a.s. woensdag 11 augustus komen aanmoedigen. Waar en ongeveer hoe laat kunnen we jullie zien?
  13. Mieke daamen:
    10 augustus 2010
    Hallo kanjers,

Proficiat. Vandaag, 10 augustus, is de verjaardag van
    San Lorenzo. Het is al veel te laat, maar ik ben vandaag al vroeg weg en kan de 10e jullie niet meer mailen om jullie te feliciteren.
    Succes met jullie tour.
  14. Marie:
    Vandaag de laatste dag!
    Wat een presentatie!!
    Ben trots op jullie alleen, vooral met name Rijan.
    Vier het feest!
  15. joep-Iris-Lex:
    15 augustus 2010
    De laatste sprint, geniet van het onthaal, de ontlading en vervolgens van Barcelona!!!
    Wij hebben genoten van jullie reisverslagen en foto's.Veel plezier de komende dagen en voor wo. behouden terugreis.
  16. Jan en Riekie van Prooijen:
    Kanjers

Laatste dag, super gedaan. Zou nu graag even 5 minuten mee willen/kunnen kijken naar jullie aankomst. Vier de rest van de dag flink feest, hebben jullie verdiend
    Olé en tot woensdag
  17. mieke daamen:
    Hallo Kanjers,
    Vandaag dus dé dag;Huesca. Ik heb el Diario Público een mailtje gestuurd met daarin wat info over jullie vereniging San Lorenzo en deze superprestatie. Ik kreeg een mail terug, waarin zij schreven het aan de redactie door te spelen. Dus wie weet, kom je nog in de Spaanse krant.Mag ook wel, want ik vind het een superprestatie en ik ben heel trots op jullie
  18. Opa, oma, Alfred,Eppie, Simon, Liesbeth:
    15 augustus 2010
    Hallo Vincent,Van harte gefeliciteerd met het behalen van het einddoel!
    De foto's geven een leuke impressie: zwaar en gezellig.
    Tot ziens!